De ce sunt utile cursuri Protectia datelor cu caracter personal? In primul rand, pentru a respecta legislatia, o firma, companie sau institutie care lucreaza cu datele personale este obligata sa aplice regulamentul GDPR. Trebuie, numit un responsabil care sa stie cum se aplica acest regulament in mod corect si eficient. Pentru asta puteti delega pe cineva din companie care sa urmeze si cursuri in acest sens. Este vorba despre cursurile de Protectia datelor cu caracter personal. Un astfel de curs poate fi urmat la cursuriautorizate.eu. Acest curs se adreseaza firmelor private si institutiilor publice a caror activitate principala consta in operatiuni de prelucrare a datelor care necesita o monitorizare periodica si sistematica pe scara larga a persoanelor vizate, precum si companiilor care prelucreaza categorii speciale de date, vor fi obligate sa angajeze un responsabil cu protectia datelor personale.
Dupa scandalul Facebook, GDPR devine din ce in ce mai proeminent. GDPR – Regulamentul general privind protectia datelor a fost in sfarsit aplicat in 25 mai 2018 prin Legea europeana pentru a proteja confidentialitatea si informatiile cetatenilor lor. Alaturi de UE, chiar si Marea Britanie a facut parte din acest proces. Ceea ce inseamna ca orice site web sau companie care detine orice fel de informatii ale cetatenilor UE si Marea Britanie nu le pot folosi in beneficiul lor. Nu li se permite sa partajeze date cu nimeni fara acordul utilizatorului. Este o legislatie noua in actul de protectie a datelor, iar organizatiile trebuie sa aiba un site web conform GDPR.
Aceasta nu este o directiva, ci o reglementare care trebuie respectata. Fiti constienti daca credeti ca puteti “pacali” aceasta lege, atunci faceti o greseala uriasa. Exista o amenda grea de 20 de milioane de euro sau 4% din cifra de afaceri globala pentru companiile mari. Astazi, GDPR va avea un impact asupra mai multor site-uri web. Amenda poate fi in detrimentul firmei dvs. De asemenea, puteti primi amenda 2% din veniturile globale sau 10 milioane de euro, daca nu pastrati inregistrarile, nu informati utilizatorul UE sau rezidentul cu privire la incalcarea datelor. Deci, este foarte important sa schimbati politicile de confidentialitate si sa va asigurati ca site-ul dvs. este conform GDPR. Site-ul de comert electronic, site-uri de afaceri, aplicatii mobile si multe alte companii colecteaza datele despre clienti, care sunt utilizate ulterior in orice scop de marketing. Pentru a se asigura ca nu se intampla astfel de lucruri, guvernul european a decis sa aplice aceasta lege pentru a proteja confidentialitatea si integritatea oamenilor lor.
Moduri in care se poate asigura un site Web conform GDPR
GDPR a devenit foarte important pentru fiecare afacere care are o modalitate de a colecta informatii despre clienti. Colectarea informatiilor si utilizarea acestora pentru alte lucruri sau promotii fara permisiunea clientului nu mai este posibila. Trebuie sa luati consimtamantul clientilor. Cum putem face ca site-ul sa fie in conformitate cu GDPR?
Adaugati Cookie Pop-up in site-ul web. Trebuie sa fi observat ca atunci cand vizitati un site exista un pop-up care va solicita permisiunea de a continua colectarea datelor. Daca doriti ca acestea sa colecteze datele, puteti da clic pe „permite / da” sau nu permiteti / nu. Acestea sunt pop-up-uri Cookie. Dupa aplicarea legii GDPR, este important sa adaugati acest cookie pop-up. Exista unele instrumente deja gata, special concepute pentru GDPR, cum ar fi Cookie Consent, pe care le puteti implementa cu usurinta pe site-ul dvs. web.
Consimtamant pentru activitati de marketing. Acest lucru inseamna ca trebuie sa va asigurati ca toate datele pe care le colectati pe site-ul dvs. web trebuie sa aiba acordul explicit al utilizatorului pentru a fi utilizate pentru activitati de marketing. Utilizarea datelor fara consimtamant va incalca legea si va duce la amenzi grele. Deci in formularul in sine, trebuie sa existe o sectiune care sa le solicite sa faca clic pe caseta pentru a utiliza datele in scop de marketing. Acest lucru va crea incredere si nu poate fi verificat automat, deci daca clientul nu face clic pe datele sale nu vor fi niciodata utilizate.
Schimbati-va politica de confidentialitate. Politica dvs. de confidentialitate trebuie modificata tinand cont de regulile GDPR. Trebuie implementata acea politica care sa corespunda regulilor GDPR. DPO-ul care a urmat cursurile GDPR se va ocupa in mod direct de acest lucru.
Securitate. Conform legii GDPR, trebuie sa aveti site-ul protejat astfel incat nimeni sa nu poata utiliza datele stocate acolo. Trebuie sa existe securitate de acces si de criptare care sa nu permita incalcarea datelor si daca cineva pacaleste site-ul, trebuie sa existe o modalitate de a prinde hackerul si de a informa clientul despre acelasi lucru.
Plan pentru incalcarea datelor. Conform GDPR, aveti 72 de ore la indemana pentru a informa cand datele au fost furate de pe site-ul dvs. web. Ar trebui sa aveti un sistem in vigoare care va permite sa stiti imediat cand site-ul dvs. este hacked si datele au fost luate, deoarece va trebui sa informati utilizatorii si sa gasiti o modalitate de a opri imediat procesul.
Examinati si acceptati termenii de pastrare a datelor. Recent Google a lansat un serviciu de pastrare a datelor ca raspuns la noua lege privind GDPR. Trebuie sa acceptati acesti termeni de serviciu, astfel incat sa stiti despre modificarile pe care Google le-a facut sau intentioneaza sa le faca pe baza legislatiei GDPR. Aceasta nu este o directiva, prin urmare, toata lumea trebuie sa o respecte strict.