Ce trebuie sa stii despre alternator?

0

Alternatorul este o piesa indispensabila pentru masinile moderne. Practic, este un dispozitiv electric care genereaza curent alternativ trifazat si care este antrenat de motorul termic. Necesitatea lui este una foarte mare, mai ales in ultima vreme, de cand sistemele electronice ale masinii sunt extrem de solicitante si au nevoie de foarte multa energie electrica.

 

Fiind o componenta importanta, alternatorul nu este o piesa tocmai ieftina, asadar, inainte de a te orienta spre o masina este bine sa te asiguri ca dispune de o piesa de acest gen care sa nu iti scoata prea multi bani din buzunar. De asemenea, trebuie sa te informezi si pe www.reparatii-alternatoare.com pentru a descoperi care sunt eventualele costuri de reparatii. Este indicat ca in momentul in care iti cumperi masina sa iti faci o lista cu toate magazinele sau service-urile de care ai putea avea nevoie.

 

Daca ai un Ford, un service auto reparatii alternatoare Ford ar putea sa te scuteasca de o serie de probleme.

 

 

Ce trebuie sa faca alternatorul, mai exact? Cea mai importanta misiune a sa este aceea de a produce energie electrica prin care sa fie alimentati toti consumatorii electrici prezenti la bordul automobilului. De asemenea trebuie sa produca energie electrica necesara bateriei si sa faca acest lucru indiferent de consumul de energie sau de turatia de functionare a motorului. Raportul putere/masa al alternatorului este necesar sa fie cat mai mic iar intretinerea trebuie sa fie zero. Alternatorul trebuie sa fie cat mai silentios cu putinta si sa genereze tot timpul aceeasi tensiune.

 

Din ce este construit un alternator? Constructia alternatoarelor este, de regula, compusa dintr-un indus si un inductor. La alternatoarele pentru automobile indusul este in stator iar inductorul este in rotor. Informatiile despre acesta piesa trebuie sa fie cat mai bine conturate, asadar, este bine de stiut ca un alternator are 10 piese: carcasa, stator, rotor, regulator de tensiune, rulment, inele colectoare, punte redresoare u diode, ventilator posterior, ventilator anterior si un rulment.

 

Fiecare dintre aceste componente are rolul sau, de multe ori extrem de important. Statorul, spre exemplu, este compus din tole metalice pe care sunt infasurati conductorii de cupru, rotorul este piesa care produce un camp magnetic generatoare de tensiune electrica, in timp ce puntea redresoare cu diode are rolul de a face trecerea de la curent alternativ la curent continuu.

 

Regulatorul de tensiune are si el un rol foarte important, controland tensiunea si in acelasi timp intensitatea campului magnetic al rotorului.

 

Automobilele moderne au un sistem de management inteligent si reusesc prin aceasta piesa sa controleze cu usurinta consumul tuturor consumatorilor electrici. Multumita alternatorului, bateria unui automobil poate face fata fara probleme tuturor solicitarilor pe care le avem, fara a genera consum foarte mare de energie. Acest lucru este, cu siguranta, foarte important iar alternatorul, chiar daca nu este o piesa foarte mare, capata un rol urias in ansamblul automobilului.

 

Share.

Leave A Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.