Publicul bucureștean este invitat la o săptămână de neuitat în care marile capodopere ale scenei lirice și baletului se succed într-un adevărat maraton al emoției și al artei: Nabucco, Nunta lui Figaro, Aida, Giselle și Faust. De la dramatismul biblic la farmecul clasic mozartian, de la epopeea egipteană la poezia dansului romantic și până la drama pactului cu diavolul, Opera Națională București propune un program pentru toate gusturile și sensibilitățile.
Săptămâna 27 octombrie – 2 noiembrie: o sărbătoare a marilor titluri lirice și coregrafice
Miercuri, 29 octombrie, ora 18:30 – „Nabucco” de Giuseppe Verdi
O frescă sonoră impunătoare, în care lupta pentru libertate și credință capătă proporții mitice. Povestea regelui Nabucodonosor, prins între ambiție, orgoliu și revelație, este dublată de o muzică monumentală, în care celebrul cor al sclavilor evrei, „Va, pensiero”, devine mai mult decât o pagină muzicală – un veritabil imn al speranței și demnității. Verdi își afirmă aici geniul dramatic și puterea de a transforma opera într-un manifest liric și politic.
Joi, 30 octombrie, ora 18:30 – „Nunta lui Figaro” de Wolfgang Amadeus Mozart
O comedie spumoasă și inteligentă despre iubire, libertate și aparențe. În cele patru acte ale operei, Mozart și libretistul Da Ponte construiesc un carusel de răsturnări de situație, deghizări și replici tăioase. Dincolo de verva comică, se ascunde o reflecție subtilă asupra emancipării și a umanității universale, într-o muzică de o prospețime și sinceritate atemporală.
Vineri, 31 octombrie, ora 18:30 – „Aida” de Giuseppe Verdi
Una dintre cele mai iubite opere ale tuturor timpurilor, Aida aduce pe scenă dragostea interzisă dintre prințesa etiopiană Aida și comandantul egiptean Radamès, în mijlocul unei fresce epice despre putere, loialitate și sacrificiu. Între inimă și datorie, personajele trăiesc drama alegerii imposibile, într-un spectacol impresionant prin amploarea sa vizuală și forța muzicii verdiene.
Sâmbătă, 1 noiembrie, ora 18:30 – „Giselle” de Adolphe Charles Adam
O bijuterie a baletului romantic, Giselle vorbește despre fragilitatea iubirii, trădare, nebunie și iertare. Povestea tinerei care moare din dragoste, dar devine după moarte un spirit al compasiunii, se desfășoară într-o coregrafie de o frumusețe melancolică, unde dansul devine poezie pură. Un balet care transcende timpul și rămâne o meditație vizuală asupra iubirii eterne.
Duminică, 2 noiembrie, ora 18:00 – „Faust” de Charles Gounod
Inspirată de capodopera lui Goethe, opera lui Gounod explorează dorința de cunoaștere, ispita și prețul tinereții regăsite. Faust, Margareta și Mefistofele sunt prinși într-un triunghi al pasiunii și disperării, într-o partitură care oscilează între lirismul delicat și dramatismul intens. Un spectacol spectaculos, cu accente romantice și gotice, care încheie săptămâna sub semnul marilor întrebări despre suflet și mântuire.
O săptămână care reunește cinci capodopere, cinci universuri diferite, dar unite prin aceeași promisiune: arta care ne înalță și ne amintește de forța emoției pure.
Nabucco, Nunta lui Figaro, Aida, Giselle și Faust, cinci capodopere într-o singură săptămână la Opera Națională București
Săptămâna 27 octombrie – 2 noiembrie aduce în fața publicului bucureștean un program liric și coregrafic bogat. De la dramatismul biblic din „Nabucco” de Giuseppe Verdi, la clasicul mozartian din „Nunta lui Figaro”, de la monumentalitatea operei „Aida”, la baletul romantic „Giselle”, pentru ca săptămâna să se încheie în forță cu „Faust”, drama pactului cu diavolul semnată muzical de Charles Gounod.
Miercuri, 29 octombrie, ora 18:30, vă așteptăm la „Nabucco” de Giuseppe Verdi, o frescă sonoră impunătoare, în care lupta pentru libertate și credință capătă proporții mitice. Povestea regelui Nabucodonosor, prins între ambiție, orgoliu și revelație, este dublată de o muzică monumentală, unde celebrul cor al sclavilor evrei, „Va, pensiero”, devine mai mult decât o pagină muzicală, un strigăt colectiv pentru speranță și demnitate. Verdi își afirmă geniul dramatic și viziunea asupra operei ca manifest liric și politic.
Joi, 30 octombrie, ora 18:30, vă propunem „Nunta lui Figaro” de Wolfgang Amadeus Mozart, o operă în patru acte care demontează, cu inteligență și umor, convențiile sociale ale epocii. Personajele se joacă de-a dragostea, de-a puterea și de-a aparențele într-un carusel de răsturnări de situație, deghizări și replici tăioase. În spatele veseliei se ascunde un comentariu subtil asupra emancipării. Mozart împletește toate acestea într-o muzică vie și profund umană, care traversează secolele fără să-și piardă actualitatea.
Vineri, 31 octombrie, ora 18:30, revine pe scenă „Aida”, una dintre cele mai iubite opere ale lui Verdi, în care destinul personal se ciocnește violent de cel al istoriei. Dragostea interzisă dintre Aida, prințesa etiopiană devenită sclavă, și Radamès, comandantul armatei egiptene, se desfășoară pe fundalul unei fresce epice. Aida nu este doar o poveste de iubire tragică, ci și un studiu despre loialitate, trădare și puterea de a alege între inimă și datorie. Spectacolul impresionează prin amploarea scenografică și dramatismul muzicii.
Sâmbătă, 1 noiembrie, ora 18:30, publicul este invitat la baletul „Giselle” de Adolphe Charles Adam, o capodoperă a romantismului coregrafic, unde fragilitatea iubirii și forța iertării sunt exprimate prin mișcare, nu prin cuvânt. Giselle, o tânără cu suflet pur, înșelată și împinsă la nebunie de o iubire imposibilă, se transformă, după moarte, într-un spirit protector. „Giselle” este un poem vizual despre iluzii pierdute și mântuirea prin iubire.
Duminică, 2 noiembrie, ora 18:00, încheiem săptămâna cu „Faust” de Charles Gounod, un pact cu diavolul semnat pe muzică. Inspirată de capodopera lui Goethe, opera explorează tentația, dorința de cunoaștere și prețul plătit pentru tinerețea recâștigată. Faust, Margareta și Mefistofele se învârt într-un triunghi al pasiunii, manipulării și disperării, într-o partitură care trece de la lirismul sublim la dramatismul intens. O operă spectaculoasă, cu accente romantice și gotice.
