Concert de muzica medievala

0


Ovidiu Craciun
s-a nascut in Bucuresti, Este absolvent al Academiei de Studii Economice din Bucuresti (1992) si al Academiei de Muzica (1998). Este profesor de muzica la Scoala Internationala Americana din Bucuresti , preda lectii particulare de chitara, printre discipolii sai numarandu-se Gwang Gwon-Kang fost ambasador al Coreei de Sud la Bucuresti si Barry Muligan, consulul Irlandei la Bucuresti, Ovidiu Craciun a sustinut recitaluri de chitara la festivaluri de gen din tara, a colaborat cu Corul National de Camera ”Madrigal” condus de maestrul Marin Constantin.
Dupa 1997 a infiintat mai multe duete de muzica medievala, evoluand in concerte la Mogosoaia-Palatul Brancovenesc, Muzeul Literaturii Romane, ArCuB (”Serile de muzica veche” , mai 1999), Ambasada Coreei de Sud, Ambasada Germaniei precum si la Sighisoara – Teatrul din Turn si Festivalul de Arta Medievala ( editiile 1998, 1999, 2003).
Concertul din 7 februarie va contine piese vocale, vocal-instrumentale (voce + chitara/percutie) si piese instrumentale (chitara). Piesele vocale vor  include cantece traditionale din Anglia (sec. XIII – XIV) si cantece  din Spania cu muzica laica si text in limba latina (ex: ”Iluminare his qui in tenebris” – sec. XIII). Tehnica vocala este apropiata de cea utilizata in cantecele gregoriene, chiar si in cazul cantecelor cu text laic.
Piesele vocal-instrumentale vor fi :
– ”Taedet animam meam” (anonim Spania, aprox. sec. XIII)
– ”Quan l’erba fresq” – piesa ii apartine lui Bernard de Ventadour, considerat cel mai prolific si inspirat trubadur. S-a nascut in Franta la Castelul Ventadour, in anul 1150 si a murit la Manastirea Dalon in aprox. anul 1200.
Piesele instrumentale vor contine lucrari pentru lauta din perioada Renasterii, transcrise pentru chitara (ex: ”Gallarda” – V. Galilei si ”Espanoleta” – Cesare Negri) si o prelucrare ampla pentru lauta realizata de Robert  Johnson in sec. XVI dupa ”Ave Maria’ I say”, cantec traditional englezesc din sec. XIII.
Majoritatea pieselor necesita o munca de adaptare din mai multe puncte de vedere : in primul rand trebuie facuta o transcriere din vechile notatii musicale in notatia muzicala liniara din zilele noastre.
In al doilea rand trebuie adaptata tehnica interpretativa, atat cea vocala, cat si cea instrumentala, utilizand informatiile pe care le avem in prezent si incercand sa pastram, pe cat posibil, caracterul si farmecul pieselor din trecut.

Data/Ora: 20.00
Locatie: Sala POD etaj 4

Share.

Leave A Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.